loading...
جدیدترین اخبار و مطالب روز نت
si بازدید : 59 شنبه 21 آذر 1394 نظرات (0)

علائم آنفولانزا و راه درمان آن

آنفولانزا

علائم آنفولانزا

راه درمان آنفولانزا

تمامی مواردی که باید در مورد علائم آنفولانزا تا درمان بدانید را در ادامه ببینید

 
تا به حال بیش از 200 نوع ویروس سرماخوردگی شناسایی شده اند که تعداد آنها هر ساله نیز افزایش می یابد. این ویروس ها همگی سرما دوست هستند و اغلب نیز در مجاری تنفسی به صورت غیرفعال زندگی می کنند. زمانی که زمینه مناسب مثل سرد شدن هوا فراهم شود ویروس ها فعال می شوند.
از آنجایی که درمان خاصی برای سرماخوردگی و آنفلوانزا وجود ندارد، «پیشگیری» بهترین سلاح برای مقابله با این عوامل ویروسی است.شستن دست ها و لمس نکردن صورت، راه های ساده اما مؤثر برای جلوگیری هستند.

آنفلوآنزا یا گریپ (Grippe) بیماری واگیردار است که توسط نوعی ویروس آران ای از خانواده Orthomyxoviridae ایجاد می شود. این نوع ویروس ها در پرندگان و پستانداران اثر می گذارند. این بیماری باعث عفونت حاد دستگاه تنفسی می شود که با سردرد ناگهانی، درد ماهیچه، تب و ضعف و بی حالی شدید نمایان می شود. این بیماری در موارد حاد به خصوص در خردسالان ممکن است باعث سینه پهلو شود. سه گونه ویروس آنفلوآنزا به نامهای A B C وجود دارد . در حالت معمولی دورهٔ بیماری 3 تا 4 روز است.

 آنفولانزا ، علائم انفولانزا ، سرماخوردگی

علائم و محل بیماری

 
تاریخچه بیماری
در قرن بیستم ویروس آنفلوآنزا در سال 1918 شیوع پیدا کرد و تا امروز آمار مرگ و میر یک سیر نزولی را طی کرده است. به این صورت که در آغاز فعالیت این ویروس مرگ های دسته جمعی حتی 40 میلیون نفر در یکسال گزارش شده است اما به مرور کاهش یافت. امروزه گونه های جدیدتر این ویروس مانند آنفلوآنزای پرندگان یا آنفلوآنزای خوکی نیز ظهور کرده اند.
افرادی که در معرض آنفلوآنزا هستند
بیماری هایی چون قلبی، ریوی، کلیوی، دیابت، آسم، بارداری و کهنسالی امکان مبتلا شدن افراد به آنفلوآنزا را افزایش می دهند . همچنین کودکان به علت سیستم دفاعی ضعیف بیشتر به این بیماری مبتلا می شوند. چون این بیماری واگیر دار است در مکان های عمومی امکان انتقال این بیماری زیاد می باشد.
 
علائم بیماری
- بالا بودن درجه حرارت بدن ( درجه حرارت بدن به مدت بیش از دو روز بیشتر از 8/37 درجه سانتی گراد باشد )
- ابتلا به درد ناگهانی یا ترشح از یک یا دو گوش
- احساس درد در گوش خود و ادامه آن به مدت بیش از چند روز
- آبریزش و گرفتگی بینی بیش از 10 روز
- سرفه همراه با خلط غلیظ و بدبوی زرد و سبز رنگ
- گلودرد بیش از 48 ساعت به هنگام بلع غذا
- حساسیت های پوستی یا جلدی غیر قابل توجیه
- سفتی گردن همراه با سردرد مداوم
- درد در ناحیه سینوزیت ها، تب و ترشحات زرد یا سبز رنگ بینی که بیش از 48 ساعت طول بکشد
تب و لرز، سردرد، دردهای عضلانی از جمله کمردرد، خستگی، سرفه (که ممکن است با خلط همراه باشد.)، گلودرد، خشونت صدا، استفراغ. گلودرد خارش بدن کوفتگی از علایم شایع بیماری هستند. آنفلوآنزا در تمام سنین به غیر از دوران شیرخوارگی دیده می شود. شیوع ناگهانی انواع مختلف آنفلوآنزا تقریباً هر زمستان رخ می دهد و شدت آنها متفاوت است. همچنین کسانی که قبلاً دچار این بیماری نشده اند امکان بروز این بیماری دربدن انان بیشتراست..***
 
 علائم آنفولانزا ، سرماخوردگی ، درمان آنفولانزا

عوارض و علل بیماری 

 
 
عوارض بیماری
هرچند دورهٔ معمولی بیماری 3 تا 4 روز است اما چون در جریان آنفلوآنزا میکروب های دیگری به بدن حمله می کنند ازاینرو سبب پیدایش عفونت های ثانوی به خصوص در دستگاه تنفس هم می گردند و این بدان معنا است که آنفلوآنزا مقاومت بدن را کم کرده و آن را برای دچار شدن به بیماری های دیگر آماده می سازد. به کار بردن ماسک، گندزدایی هوای اتاق بیماران و جدا کردن سریع مبتلایان از افراد سالم تا حدی مانع شیوع آنفلوآنزا می شود.
 
علل بیماری
ویروس های عامل آنفلوآنزا از سرده اورتومیکسو ویروس ها هستند. آنفلوآنزای شامل ویروس آنفلوآنزای A ، آنفلوآنزای B و آنفلوآنزای C . این ویروس ها در اثر تماس مستقیم یا غیرمستقیم (مثلاً استفاده از لیوان آلوده) گسترش می یابند.
 
موارد خطرناک
اگر یکی از موارد زیر به هنگام درمان رخ دهند: 
افزایش تب یا سرفه
وجود خون در خلط
گوش درد
تنگی نفس یا درد قفسه سینه
ترشحات غلیظ از بینی، سینوس ها یا گوش ها
درد سینوس
درد یا سفتی گردن.
 
مردم برای کاهش علائم و نشانه های سرماخوردگی آسپرین مصرف می کنند اما تحقیقات نشان داده است که آسپرین تعداد ویروس هایسرماخوردگی در ترشحات بینی را افزایش داده و در نتیجه شانس سرایت بیماری را از شخصی به شخص دیگر افزایش می دهد؛ بنا بر نظر سازمان ملی تحقیقاتی آلرژی و بیماری های واگیردار آمریکا، انجمن متخصصین اطفال آمریکا توصیه می کنند که نباید به بچه ها و نوجوانان آسپرین یا هر داروی دیگر که حاوی آسپرین است جهت درمان بیماری های ویروسی - به خصوص آبله مرغان و آنفلوانزا- تجویز شود. نتیجه تحقیقات پزشکی حاکی از این است که استفاده از آسپیرین برای درمان بیماری های ویروسی سرماخوردگی در کودکان باعث بیماری REYE می شود. این بیماری می تواند باعث زیان های غیر قابل جبران مغز و کبد شود و در مواقعی مرگ اطفال را نیز به دنبال داشته باشد.
 
آنفولانزا در کودکان
اگر کودک شما نشانه های زیر را داشت احتمالا به آنفولانزا مبتلا شده است؟
تب ناگهانی – 38.3 درجه سیلسیوس یا بالاتر
خستگی، بی حالی به همراه نشانه هایی همچون سرفه های خشک و بینی گرفته
اگر نشانه هایی همچون گرفتگی بینی یا سرفه قبل از تب پدیدار شدند، به احتمال زیاد فرزند شما سرما خورده است.
از دیگر نشانه های آنفولانزا می توان به زودرنج شدن، بی میلی و کم اشتهایی، گلودرد و ورم گلو اشاره کرد. آنفولانزا همچنین باعث ایجاد درد در ناحیه شکم و اسهال و استفراغ می شود.
 
کودکان چگونه آنفولانزا می شوند؟
ویروس های نوع A و نوع B آنفولانزا، به سرعت در محیط  منتشر و پخش می شوند. اگر کودک شما در نزدیکی فردی قرار دارد که آنفولانزاگرفته و سرفه و عطسه می کند، احتمال دارد قطرات سرفه یا عسطه او به دهان یا بینی کودک وارد شوند. فرد مبتلا به آنفولانزا، از یک روز پیش از بروز علائم بیماری و 5 روز پس از آن ناقل بیماری است.
از آنجا که ویروس آنفولانزا به سرعت تکثیر می شود، این بیماری می تواند به راحتی در مدرسه، مراکز نگهداری کودکان، زمین های بازی و حتی خانواده پخش شود. بیشتر مواقع، حتی افرادی که تصور می شود مبتلا نشده اند نیز پس از یک تا 4 روز علائم بیماری را نشان می دهند.
البته از آنجا که مقاومت افراد در مقابل ویروس آنفولانزا متفاوت است، شاید فردی به آن مبتلا باشد و خودش خبر نداشته باشد. یا نشانه های خفیفی داشته باشند که تصور شود سرماخوردگی است و به راحتی این ویروس را به بقیه افراد منتقل کند.
 
 آنفولانزا کودک ، درمان آنفولانزا ، آنفولانزا در کودکان

نکاتی در مورد آنفولانزا در کودکان 

 
 
 
چه زمانی باید فرزند خود را پیش دکتر ببریم؟
اگر نشانه های زیر را در کودک خود مشاهده کردید، حتما او را نزد پزشک ببرید:
•    اگر کودک شما زیر سه ماه است و تب 38 درجه سیلسیوس یا بیشتر دارد. کودکان در این سن حتما باید تحت مراقب پزشک برای تشخیص عفونت های جدی یا بیماری های احتمالی قرار بگیرند.
•    اگر کودک شما بین 3 تا 6 ماه سن و تب بالای 38.3 درجه سیلسیوس یا بیشتر دارد.
•    اگر کودک شما بالاتر از 6 ماه سن و تب بالای 39.4 درجه سیلسیوس یا بیشتر دارد.
•    بیشتر از سه روز تب داشتن
•    سرفه هایی که پس از یک هفته هنوز خوب نشده اند
•    داشتن نشانه های آنفولانزا در صورت داشتن بیماری های مزمن همچون سرطان، کم خونی داسی شکل، دیابت یا ناراحتی های قلب، ریه یا کلیه
•    داشتن نشانه های آنفولانزا و آرتروت روماتیسمی یا کاواساکی که هر دو با آسپرین درمانی برای مدت طولای بر طرف می شوند.
•    گوش درد داشتن
•    خس خس کردن گلو یا سخت نفس کشیدن
•    دوباره مریض شدن بلافاصله پس از خوب شدن و درمان آنفولانزا
•    کم آب شدن بدن
 
تزریق واکسن
مرکز پیشگیری و درمان بیماری ها، توصیه می کند همه افراد – کودکان و بزرگسالان – از شش ماهگی هر سال واکسن آنفولانزا تزریق کنند. تزریق واکسن برای کودکانی که بیماری های جدی تر همچون دیابت، سیستم دفاعی ضعیف، کم خونی شدید یا بیماری های قلب، ریه و کلیه دارند، بسیار مهم تر و ضروری تر است.
متاسفانه واکسن های آنفولانزا عاری از خطا نیستند. تاثیر این واکسن به سلامت بدن کودک شما و چگونگی تطابق واکسن با ویروس، بستگی دارد. هر چه کودک بدن سالم تری داشته باشد، این واکسن تاثیر بیشتری خواهد داشت. در بعضی از سال ها، بدن افراد تطابق زیادی با واکسن دارد اما ممکن است در سال های دیگر اینگونه نباشد.
اگر پس از واکسیناسیون کودکان، همچنان به آنفولانزا مبتلا شدند باید امیدوار باشیم که بیماری او سخت نیست. همچنین باید بدانید، واکسن آنفولانزا بدن کودک را در مقابل بیماری های مشابه آنفولانزا محافظت نمی کند. 
 
 آنفولانزا کودکان ، آنفولانزا در کودکان ، آنفولانزا

نکات بهداشتی برای درمان کودک 

 
 
رعایت بهداشت
برای محافظت بهتر و بیشتر از فرزند خود باید اصول بهداشتی را رعایت کنید: دست های او را با صابون و آب گرم شویید و از دیگر اعضای خانواده نیز بخواهید دست های خود را چند بار در روز بشویند. این کار از انتقال بیماری در خانه جلوگیری می کند.
بهترین کار، دور نگه داشتن فرزند خود از افراد مشکوک به بیماری است. البته اگر افراد بیمار باشند اما نشانه های آن را نداشته باشند کار کمی سخت می شود.
با همه تلاش شما برای سالم نگه داشتن کودک، باز هم ممکن است او به آنفولانزا مبتلا شود. در صورت ابتلا به آنفولانزا، می توانید مطمئن باشید او امسال دیگر دچار این بیماری نمی شود زیرا در برابر این ویروس واکسینه شده است. البته، در سال آینده دوباره احتمال خطر هست زیرا این مصونیت فقط برای همین امسال وجود دارد. به همین دلیل است که توصیه می شود هر سال واکسن آنفولانزا را تزریق کنید. 
بیماری سرماخوردگی گاه به علت ضعف عمومی و کاهش مقاومت بدن روی می دهد. در این حالت فرد بیمار نیاز به استراحت، مصرف ویتامین ها به خصوص ویتامین C و تنفس هوای مرطوب و تمیز دارد.
بیماری سرماخوردگی گاه به علت ضعف عمومی و کاهش مقاومت بدن روی می دهد. در این حالت فرد بیمار نیاز به استراحت، مصرف ویتامین ها به خصوص ویتامین C و تنفس هوای مرطوب و تمیز دارد. اما علت مهم دیگری که موجب سرماخوردگی می شود حمله های ویروسی است. بیماری سرماخوردگی در این حالت آنفلوآنزا نامیده می شود و اگرچه با نشانه های عمومی سرماخوردگی مانند تب، ریزش آب بینی، سرفه و ضعف عمومی همراه است، بیماری شدت بیشتری دارد و گاه نیز با درد مفاصل همراه است.
یکی از عادت های اشتباهی که مردم دارند این است که در هنگام سرماخوردگی یا آنفلوانزا، دستمالی را که برای عطسه یا سرفه استفاده کرده اند در جیب یا دست خود نگه می دارند و مجدداً آن را مورد استفاده قرار می دهند. این راه بسیار ساده ای است که عوامل بیماری دوباره به بدن انتقال یابند و بتوانند باعث تشدید بیماری شوند. بیماران باید دستمال مورد استفاده را پس از یک بار مصرف فوراً دور بیندازند. یک اشتباه معمول دیگر آن است که با فشار بینی خود را در یک دستمال تمیز می کنند. فشار هوا باعث می شود که مقداری از ترشحات بینی که حاوی ویروس ها و میکروب ها هستند را به سینوس های زیر چشم انتقال دهند و باعث عفونت سینوسی شوند.
منبع: نمناک /  

علائم آنفولانزا و راه درمان آن

آنفولانزا

علائم آنفولانزا

راه درمان آنفولانزا

تمامی مواردی که باید در مورد علائم آنفولانزا تا درمان بدانید را در ادامه ببینید

 
تا به حال بیش از 200 نوع ویروس سرماخوردگی شناسایی شده اند که تعداد آنها هر ساله نیز افزایش می یابد. این ویروس ها همگی سرما دوست هستند و اغلب نیز در مجاری تنفسی به صورت غیرفعال زندگی می کنند. زمانی که زمینه مناسب مثل سرد شدن هوا فراهم شود ویروس ها فعال می شوند.
از آنجایی که درمان خاصی برای سرماخوردگی و آنفلوانزا وجود ندارد، «پیشگیری» بهترین سلاح برای مقابله با این عوامل ویروسی است.شستن دست ها و لمس نکردن صورت، راه های ساده اما مؤثر برای جلوگیری هستند.

آنفلوآنزا یا گریپ (Grippe) بیماری واگیردار است که توسط نوعی ویروس آران ای از خانواده Orthomyxoviridae ایجاد می شود. این نوع ویروس ها در پرندگان و پستانداران اثر می گذارند. این بیماری باعث عفونت حاد دستگاه تنفسی می شود که با سردرد ناگهانی، درد ماهیچه، تب و ضعف و بی حالی شدید نمایان می شود. این بیماری در موارد حاد به خصوص در خردسالان ممکن است باعث سینه پهلو شود. سه گونه ویروس آنفلوآنزا به نامهای A B C وجود دارد . در حالت معمولی دورهٔ بیماری 3 تا 4 روز است.

 آنفولانزا ، علائم انفولانزا ، سرماخوردگی

علائم و محل بیماری

 
تاریخچه بیماری
در قرن بیستم ویروس آنفلوآنزا در سال 1918 شیوع پیدا کرد و تا امروز آمار مرگ و میر یک سیر نزولی را طی کرده است. به این صورت که در آغاز فعالیت این ویروس مرگ های دسته جمعی حتی 40 میلیون نفر در یکسال گزارش شده است اما به مرور کاهش یافت. امروزه گونه های جدیدتر این ویروس مانند آنفلوآنزای پرندگان یا آنفلوآنزای خوکی نیز ظهور کرده اند.
افرادی که در معرض آنفلوآنزا هستند
بیماری هایی چون قلبی، ریوی، کلیوی، دیابت، آسم، بارداری و کهنسالی امکان مبتلا شدن افراد به آنفلوآنزا را افزایش می دهند . همچنین کودکان به علت سیستم دفاعی ضعیف بیشتر به این بیماری مبتلا می شوند. چون این بیماری واگیر دار است در مکان های عمومی امکان انتقال این بیماری زیاد می باشد.
 
علائم بیماری
- بالا بودن درجه حرارت بدن ( درجه حرارت بدن به مدت بیش از دو روز بیشتر از 8/37 درجه سانتی گراد باشد )
- ابتلا به درد ناگهانی یا ترشح از یک یا دو گوش
- احساس درد در گوش خود و ادامه آن به مدت بیش از چند روز
- آبریزش و گرفتگی بینی بیش از 10 روز
- سرفه همراه با خلط غلیظ و بدبوی زرد و سبز رنگ
- گلودرد بیش از 48 ساعت به هنگام بلع غذا
- حساسیت های پوستی یا جلدی غیر قابل توجیه
- سفتی گردن همراه با سردرد مداوم
- درد در ناحیه سینوزیت ها، تب و ترشحات زرد یا سبز رنگ بینی که بیش از 48 ساعت طول بکشد
تب و لرز، سردرد، دردهای عضلانی از جمله کمردرد، خستگی، سرفه (که ممکن است با خلط همراه باشد.)، گلودرد، خشونت صدا، استفراغ. گلودرد خارش بدن کوفتگی از علایم شایع بیماری هستند. آنفلوآنزا در تمام سنین به غیر از دوران شیرخوارگی دیده می شود. شیوع ناگهانی انواع مختلف آنفلوآنزا تقریباً هر زمستان رخ می دهد و شدت آنها متفاوت است. همچنین کسانی که قبلاً دچار این بیماری نشده اند امکان بروز این بیماری دربدن انان بیشتراست..***
 
 علائم آنفولانزا ، سرماخوردگی ، درمان آنفولانزا

عوارض و علل بیماری 

 
 
عوارض بیماری
هرچند دورهٔ معمولی بیماری 3 تا 4 روز است اما چون در جریان آنفلوآنزا میکروب های دیگری به بدن حمله می کنند ازاینرو سبب پیدایش عفونت های ثانوی به خصوص در دستگاه تنفس هم می گردند و این بدان معنا است که آنفلوآنزا مقاومت بدن را کم کرده و آن را برای دچار شدن به بیماری های دیگر آماده می سازد. به کار بردن ماسک، گندزدایی هوای اتاق بیماران و جدا کردن سریع مبتلایان از افراد سالم تا حدی مانع شیوع آنفلوآنزا می شود.
 
علل بیماری
ویروس های عامل آنفلوآنزا از سرده اورتومیکسو ویروس ها هستند. آنفلوآنزای شامل ویروس آنفلوآنزای A ، آنفلوآنزای B و آنفلوآنزای C . این ویروس ها در اثر تماس مستقیم یا غیرمستقیم (مثلاً استفاده از لیوان آلوده) گسترش می یابند.
 
موارد خطرناک
اگر یکی از موارد زیر به هنگام درمان رخ دهند: 
افزایش تب یا سرفه
وجود خون در خلط
گوش درد
تنگی نفس یا درد قفسه سینه
ترشحات غلیظ از بینی، سینوس ها یا گوش ها
درد سینوس
درد یا سفتی گردن.
 
مردم برای کاهش علائم و نشانه های سرماخوردگی آسپرین مصرف می کنند اما تحقیقات نشان داده است که آسپرین تعداد ویروس هایسرماخوردگی در ترشحات بینی را افزایش داده و در نتیجه شانس سرایت بیماری را از شخصی به شخص دیگر افزایش می دهد؛ بنا بر نظر سازمان ملی تحقیقاتی آلرژی و بیماری های واگیردار آمریکا، انجمن متخصصین اطفال آمریکا توصیه می کنند که نباید به بچه ها و نوجوانان آسپرین یا هر داروی دیگر که حاوی آسپرین است جهت درمان بیماری های ویروسی - به خصوص آبله مرغان و آنفلوانزا- تجویز شود. نتیجه تحقیقات پزشکی حاکی از این است که استفاده از آسپیرین برای درمان بیماری های ویروسی سرماخوردگی در کودکان باعث بیماری REYE می شود. این بیماری می تواند باعث زیان های غیر قابل جبران مغز و کبد شود و در مواقعی مرگ اطفال را نیز به دنبال داشته باشد.
 
آنفولانزا در کودکان
اگر کودک شما نشانه های زیر را داشت احتمالا به آنفولانزا مبتلا شده است؟
تب ناگهانی – 38.3 درجه سیلسیوس یا بالاتر
خستگی، بی حالی به همراه نشانه هایی همچون سرفه های خشک و بینی گرفته
اگر نشانه هایی همچون گرفتگی بینی یا سرفه قبل از تب پدیدار شدند، به احتمال زیاد فرزند شما سرما خورده است.
از دیگر نشانه های آنفولانزا می توان به زودرنج شدن، بی میلی و کم اشتهایی، گلودرد و ورم گلو اشاره کرد. آنفولانزا همچنین باعث ایجاد درد در ناحیه شکم و اسهال و استفراغ می شود.
 
کودکان چگونه آنفولانزا می شوند؟
ویروس های نوع A و نوع B آنفولانزا، به سرعت در محیط  منتشر و پخش می شوند. اگر کودک شما در نزدیکی فردی قرار دارد که آنفولانزاگرفته و سرفه و عطسه می کند، احتمال دارد قطرات سرفه یا عسطه او به دهان یا بینی کودک وارد شوند. فرد مبتلا به آنفولانزا، از یک روز پیش از بروز علائم بیماری و 5 روز پس از آن ناقل بیماری است.
از آنجا که ویروس آنفولانزا به سرعت تکثیر می شود، این بیماری می تواند به راحتی در مدرسه، مراکز نگهداری کودکان، زمین های بازی و حتی خانواده پخش شود. بیشتر مواقع، حتی افرادی که تصور می شود مبتلا نشده اند نیز پس از یک تا 4 روز علائم بیماری را نشان می دهند.
البته از آنجا که مقاومت افراد در مقابل ویروس آنفولانزا متفاوت است، شاید فردی به آن مبتلا باشد و خودش خبر نداشته باشد. یا نشانه های خفیفی داشته باشند که تصور شود سرماخوردگی است و به راحتی این ویروس را به بقیه افراد منتقل کند.
 
 آنفولانزا کودک ، درمان آنفولانزا ، آنفولانزا در کودکان

نکاتی در مورد آنفولانزا در کودکان 

 
 
 
چه زمانی باید فرزند خود را پیش دکتر ببریم؟
اگر نشانه های زیر را در کودک خود مشاهده کردید، حتما او را نزد پزشک ببرید:
•    اگر کودک شما زیر سه ماه است و تب 38 درجه سیلسیوس یا بیشتر دارد. کودکان در این سن حتما باید تحت مراقب پزشک برای تشخیص عفونت های جدی یا بیماری های احتمالی قرار بگیرند.
•    اگر کودک شما بین 3 تا 6 ماه سن و تب بالای 38.3 درجه سیلسیوس یا بیشتر دارد.
•    اگر کودک شما بالاتر از 6 ماه سن و تب بالای 39.4 درجه سیلسیوس یا بیشتر دارد.
•    بیشتر از سه روز تب داشتن
•    سرفه هایی که پس از یک هفته هنوز خوب نشده اند
•    داشتن نشانه های آنفولانزا در صورت داشتن بیماری های مزمن همچون سرطان، کم خونی داسی شکل، دیابت یا ناراحتی های قلب، ریه یا کلیه
•    داشتن نشانه های آنفولانزا و آرتروت روماتیسمی یا کاواساکی که هر دو با آسپرین درمانی برای مدت طولای بر طرف می شوند.
•    گوش درد داشتن
•    خس خس کردن گلو یا سخت نفس کشیدن
•    دوباره مریض شدن بلافاصله پس از خوب شدن و درمان آنفولانزا
•    کم آب شدن بدن
 
تزریق واکسن
مرکز پیشگیری و درمان بیماری ها، توصیه می کند همه افراد – کودکان و بزرگسالان – از شش ماهگی هر سال واکسن آنفولانزا تزریق کنند. تزریق واکسن برای کودکانی که بیماری های جدی تر همچون دیابت، سیستم دفاعی ضعیف، کم خونی شدید یا بیماری های قلب، ریه و کلیه دارند، بسیار مهم تر و ضروری تر است.
متاسفانه واکسن های آنفولانزا عاری از خطا نیستند. تاثیر این واکسن به سلامت بدن کودک شما و چگونگی تطابق واکسن با ویروس، بستگی دارد. هر چه کودک بدن سالم تری داشته باشد، این واکسن تاثیر بیشتری خواهد داشت. در بعضی از سال ها، بدن افراد تطابق زیادی با واکسن دارد اما ممکن است در سال های دیگر اینگونه نباشد.
اگر پس از واکسیناسیون کودکان، همچنان به آنفولانزا مبتلا شدند باید امیدوار باشیم که بیماری او سخت نیست. همچنین باید بدانید، واکسن آنفولانزا بدن کودک را در مقابل بیماری های مشابه آنفولانزا محافظت نمی کند. 
 
 آنفولانزا کودکان ، آنفولانزا در کودکان ، آنفولانزا

نکات بهداشتی برای درمان کودک 

 
 
رعایت بهداشت
برای محافظت بهتر و بیشتر از فرزند خود باید اصول بهداشتی را رعایت کنید: دست های او را با صابون و آب گرم شویید و از دیگر اعضای خانواده نیز بخواهید دست های خود را چند بار در روز بشویند. این کار از انتقال بیماری در خانه جلوگیری می کند.
بهترین کار، دور نگه داشتن فرزند خود از افراد مشکوک به بیماری است. البته اگر افراد بیمار باشند اما نشانه های آن را نداشته باشند کار کمی سخت می شود.
با همه تلاش شما برای سالم نگه داشتن کودک، باز هم ممکن است او به آنفولانزا مبتلا شود. در صورت ابتلا به آنفولانزا، می توانید مطمئن باشید او امسال دیگر دچار این بیماری نمی شود زیرا در برابر این ویروس واکسینه شده است. البته، در سال آینده دوباره احتمال خطر هست زیرا این مصونیت فقط برای همین امسال وجود دارد. به همین دلیل است که توصیه می شود هر سال واکسن آنفولانزا را تزریق کنید. 
بیماری سرماخوردگی گاه به علت ضعف عمومی و کاهش مقاومت بدن روی می دهد. در این حالت فرد بیمار نیاز به استراحت، مصرف ویتامین ها به خصوص ویتامین C و تنفس هوای مرطوب و تمیز دارد.
بیماری سرماخوردگی گاه به علت ضعف عمومی و کاهش مقاومت بدن روی می دهد. در این حالت فرد بیمار نیاز به استراحت، مصرف ویتامین ها به خصوص ویتامین C و تنفس هوای مرطوب و تمیز دارد. اما علت مهم دیگری که موجب سرماخوردگی می شود حمله های ویروسی است. بیماری سرماخوردگی در این حالت آنفلوآنزا نامیده می شود و اگرچه با نشانه های عمومی سرماخوردگی مانند تب، ریزش آب بینی، سرفه و ضعف عمومی همراه است، بیماری شدت بیشتری دارد و گاه نیز با درد مفاصل همراه است.
یکی از عادت های اشتباهی که مردم دارند این است که در هنگام سرماخوردگی یا آنفلوانزا، دستمالی را که برای عطسه یا سرفه استفاده کرده اند در جیب یا دست خود نگه می دارند و مجدداً آن را مورد استفاده قرار می دهند. این راه بسیار ساده ای است که عوامل بیماری دوباره به بدن انتقال یابند و بتوانند باعث تشدید بیماری شوند. بیماران باید دستمال مورد استفاده را پس از یک بار مصرف فوراً دور بیندازند. یک اشتباه معمول دیگر آن است که با فشار بینی خود را در یک دستمال تمیز می کنند. فشار هوا باعث می شود که مقداری از ترشحات بینی که حاوی ویروس ها و میکروب ها هستند را به سینوس های زیر چشم انتقال دهند و باعث عفونت سینوسی شوند.
منبع: نمناک /  
13 راه ارزان برای درمان آنفلوآنزا - بیتوته
Translate this page
سلامت و بهداشتبیماری ها و راه درمان13 راه ارزان برای درمان آنفلوآنزا ... آشپزخانه شما منبعي شگفت‌انگيز از مواد درمان‌ كننده و شفابخش براي بهبود علائم سرماخوردگي و آنفلوآنزا است كه به شما كمك مي‌كنند، سريعتر .... تزریق واکسن آنفولانزا در دوران شیردهی.

آنفولانزا|علائم آنفولانزا و درمان آن - نمناک

namnak.com/10410-آنفولانزا.html
Translate this page
علائم بیماری آنفولانزا ، درمان بیماری آنفولانزا ، واکسن آنفولانزا ، بیماری آنفولانزا در ... شستن دست ها و لمس نکردن صورت، راه های ساده اما مؤثر برای جلوگیری هستند.

شیوع نوع جدید ویروس آنفلوانزا در کشور + 13 راه جلوگیری و ...

www.mashreghnews.ir/.../شیوع-نوع-جدید-ویروس-آنف...
Translate this page
Jan 30, 2014 - شیوع نوع جدید ویروس آنفلوانزا در کشور + 13 راه جلوگیری و درمان ... علائم معمول سرماخوردگی مثل سرفه و گلو درد معمولاً پس از فروکش کردن علائم یاد .... ویروس آنفولانزا = دست پخت شرکتهای معروف داروسازی غربی برای ثروت بیشتر.

علائم و نشانه ها و راههای درمان آنفولانزای خوکی

www.payamsalam.ir/علائم-و-نشانه-ها-و-راههای-درمان-آنف...
Translate this page
3 days ago - آنفلوآنزای خوکی یک بیماری ویروسی است که معمولاً خوک را مبتلا می‌کند امّا هرساله مواردی از ابتلای انسان به این بیماری، به ویژه از راه تماس با این ...

بهترین راه درمان سرماخوردگی و آنفولانزا - عصر ایران

www.asriran.com › صفحه نخستاجتماعی
Translate this page
Feb 4, 2014 - فوق تخصص بیماری‌های ریه گفت: بهترین درمان سرماخوردگی، آنفولانزا و سینوزیت استفاده از بخور آب گرم، بخور اکالیپتوس و استراحت است.

3 راه حل براي درمان آنفولانزا - نیک صالحی

www.niksalehi.com/public/archives/002936.php
Translate this page
3 راه حل براي درمان آنفولانزا. ... خانواده سبز: استراحت , تغذيه مناسـب و مصـرف مايعات گرم , بهترين درمان آنفولانزاست. .... علائم آنفولانزا در کودکان نوپا چیست؟

بیماری آنفولانزا و راه مقابله با آن – parsilog

www.parsilog.com/.../بیماری-آنفولانزا-و-راه-مقابله-...
Translate this page
image003 بیماری آنفولانزا و راه مقابله با آن ... درمان: معمولان پزشکان به منظور کم کردن علائم سیستمیک بیماری داروهای کدئین دار مانند استامینوفن را تجویز کرده اما ...

علایم و راه درمان آنفولانزا/دانستنی های مهم در مورد آنفولانزا ...

www.irangoft.ir › سلامتانواع بیماری ها و راه درمان
Translate this page
تمامی مواردی که باید در مورد علائم آنفولانزا تا درمان بدانید را در ادامه ببینید. تا به حال ... شستن دست ها و لمس نکردن صورت، راه های ساده اما مؤثر برای جلوگیری هستند.

علایم آنفولانزا و راه های درمان آن: : تندرستی و زندگی سالم ...

www.tebyan-zn.ir/.../آنفولانزابیماری.../7570.html
Translate this page
Oct 21, 2010 - موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان TEBYAN CULTURAL AND INFORMATION CENTER آنفولانزا یک بیماری ویروسی بسیار مسری است که می ...

علایم و راه درمان آنفولانزادانستنی های مهم در مورد آنفولانزا - مرجع ...

www.rk7.ir/1394/09/17/post-2123/
Translate this page
5 days ago - تمامی مواردی که باید در مورد علائم آنفولانزا تا درمان بدانید را در ادامه ببینید. تا به حال .... آشنایی با ویروس ابولا (Ebola)،علایم و راه درمان آن - بیتوته ...

راه های درمان آنفولانزا - ایران ویج

www.iranvij.ir/tag/راه-های-درمان-آنفولانزا
Translate this page
راه های درمان آنفولانزا. alt. آنفولانزا چیست؟ آنفولانزا یک عفونت ویروسی است که بینی، گلو و ریه را در گیر می کند. علائم این بیماری شامل تب، درد بدن، سر درد، ...

علائم آنفولانزا نوع a + آشنایی با درمان آنفولانزا نوع a - مرجع ...

rk7.ir/1394/09/17/post-2247/
Translate this page
4 days ago - علایم آنفولانزا و راه های درمان آن: : تندرستی و زندگی سالم . ... عوارض عفونت با نوع خوکی ویروس آنفولانزای H1N1 مشابه آنفلوانزای . ... Dec 15, 2009 ...

شایع ترین بیماری فصل را چگونه درمان کنیم؟/ راه خلاصی از ...

boyernews.com/.../شایع-ترین-بیماری-فصل-را-چگو...
Translate this page
Oct 25, 2014 - راه خلاصی از آنفولانزا چیست؟ ... وی با اشاره به علائم اولیه آنفلوانزا، اظهار داشت: تب ناگهانی، سردرد، گلو درد، آب ریزش بینی، استفراغ، کوفتگی و ...

علایم انفلونزا جدید در ایران و راه درمان - مدیایاب

didany.net/.../6630-علایم+انفلونزا+جدید+در+ایران+و+... - Translate this page
2 days ago - ه درمان علایم انفلونزا جدید در ایران راه درمان انفلونزا جدید در ایران علایم .... نوشته علایم و راه درمان آنفولانزا/دانستنی های مهم در مورد آنفولانزا اولین بار در ...

داروهای موثردر درمان آنفولانزا و سرماخوردگی - گیاهان دارویی

mahdivazirian.persianblog.ir/.../داروهای_موثردر_درمان_آ...
Translate this page
Nov 1, 2009 - گیاهان دارویی در پیشگیری و درمان آنفولانزا و سرماخوردگی ... راه های جلوگیری از این بیماری نسبتاً ساده است: حتی الامکان با کسی دست ندهید و از ... بنابراین ممن است کسی حامل ویروس و انتقال دهنده باشد اما علائم نداشته باشد) و از افراد ...

بهترین راه درمان آنفولانزای فصلی مصرف مایعات واستراحت ...

webda.medilam.ac.ir/اخبار/tabid/3522/.../-----.aspx
Translate this page
Dec 15, 2012 - بهترین راه درمان آنفولانزای فصلی مصرف مایعات واستراحت کافی است ... از بیماری آنفولانزای فصلی دیده می شود این در حالی است که این علائم در سرماخوردگی وجود ندارند. اسد الله احسان زاده اضافه کرد: بهترین راه درمان بیماری آنفولانزای ...

10 ماده ی خوراکی که به درمان آنفولانزا کمک می کنند | شفاجو

shafajoo.com/.../10-ماده-ی-خوراکی-که-به-درمان-آنفولان...
Translate this page
Dec 19, 2013 - درمان آنفولانزا به کمک مواد خوراکی ای مانند آب میوه، موز، سیر و زنجبیل امکان پذیر است. برخی از این مواد می توانند در بهبود علائمی همچون گرفتگی بینی، اسهال و تهوع به شما کمک کنند. ... فعالیت جنسی و افزایش سن(مشکلات و راه حل ها).

از علائم آنفولانزا تا راههای انتقال و درمان بیماری - پیک هشترود

peykehashtrood.ir/از-علائم-آنفولانزا-تا-راههای-انتقال-...
Translate this page
5 days ago - معاون شبکه بهداشت و درمان هشترود گفت: شایع ترین علائم این بیماری شامل تب با شروع ناگهانی و لرز، سرفه، گلودرد، کسالت، سردرد و درد عضلانی و ...

درمان سرماخوردگی و درمان آنفولانزا - مجله اینترنتی دلگرم

www.delgarm.com/.../30668-درمان-سرماخوردگی-و-درما...
Translate this page
Nov 23, 2013 - درمان سرماخوردگی و آنفولانزا- سرماخوردگی چگونه درمان می شود-درمان خانگی ... سوپ مرغ تند و فلفلی برای باز کردن راه تنفسی مسدود، بسیار موثر می باشد، ... سرماخوردگی هایی که طولانی می شوند و علائم در حال پیشرفتی مثل تب و سردرد ...

آنفولانزا (پیشگیری ، درمان ) : پزشکان ایران

www.pezeshkan.org/?p=15014
Translate this page
Apr 2, 2009 - ویروس آنفولانزا ۳ نوع دارد: – ویروس نوع A وB : این دو نوع ویروس علائم بسیار شدیدی دارند و مسوؤل همه گیری آنفولانزا در جامعه می باشند و بعلت اینکه ...

دوستانه - آنفولانزا چیست؟ + راه های پیشگیری و درمان

vahidvm2m.blogfa.com/post-10.aspx
Translate this page
آنفولانزا یک عفونت ویروسی است که بینی، گلو و ریه را در گیر می کند. علائم این بیماری شامل تب، درد بدن، سر درد، خستگی، بی اشتهایی،سرفه ی خشک، احساس ...

8 درمان خانگی علیه آنفولانزا - سیمرغ

seemorgh.com › سلامتاخبار پزشکی سلامت
Translate this page
Nov 24, 2009 - درمان های خانگی برای کاهش بیماری آنفلوآنزا وجود دارد که به این شرح است... راه هایی برای کاهش این علائم وجود دارد. داروهای ضدویروسی تجویزشده می تواند ...

راه های درمان آنفلوآنزا خوکی - عکس و آهنگ

axoahang.rozblog.com/.../راه-های-درمان-آنفلوآنزا-خوک...
Translate this page
علائم بیماری آنفولانزا ، درمان بیماری آنفولانزا ، واکسن آنفولانزا ، بیماری ... شستن دست ها و لمس نکردن صورت،راه های ساده اما مؤثر برای جلوگیری هستند. ... امروزه گونه ...

آنفولانزای خوکی ، طریقه انتقال، علایم و نشانه ها - صفحه نخست

vc-food-drug.kums.ac.ir/fa/article/91
Translate this page
آنفولانزای خوکی ، طریقه انتقال، علایم و نشانه ها، پیشگیری و درمان; مرکز اطلاع ... طریقه انتقال بین خوکها از طریق راه های هوایی شامل دستگاه تنفسی ( مانند تماس دهان ...

کامل ترین مرجع در مورد بیماری آنفولانزا و راه پیشگیری و درمان ...

www.bisms.ir › پزشکی و سلامت
Translate this page
1 day ago - آنفولانزا,درمان آنفولانزا,آنفولانزای مرغی,آنفولانزای معده,آنفولانزا در بارداری,آنفولانزا چیست,آنفولانزا در کودکان,آنفولانزای خوکی,آنفلوانزای جدید.

نقش آنتی‌بيوتيک‌ها در سرماخوردگی آنفولانزا و حالات مشابه ...

www.zums.ac.ir/find.php?item=45.1132.1882.fa
Translate this page
گذشت دوره بيماری و بهبود کارايی سيستم دفاعی بدن بهترين راه و روش درمان است. ... اگرچه تعداد زيادی از افراد با ديدن علائم سرماخوردگی يا آنفلوآنزا شروع به خوردن ...

آنفلوآنزای خوکی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

https://fa.wikipedia.org/.../آنفلوآنزا...
Translate this page
Persian Wikipedia
۲ ویروس; ۳ علائم; ۴ پیشگیری; ۵ درمان; ۶ تعریف موارد; ۷ پیوند به بیرون; ۸ منابع و ... آنفلوآنزای خوکی از راه سرفه، عطسه و تماس با اشیای آلوده به ویروس و تماس دهان و بینی ... *Veterinary Sciences Tomorrow article Swine influenza: a zoonosis by Paul ...

نشانه های آنفولانزا در کودکان و راه درمان آن - اس ام اس

www.samatak.com/health/.../symptoms-flu-children.ht...
Translate this page
نشانه های آنفولانزا در کودکان و راه درمان آن یکی از بیماریهایی که ممکن است کودکان نوپا به آن مبتلا شوند آنفولانزا است آنفولانزا در کودکان دارای.

علائم انفولانزا کرمانی / پیشگیری از انفولانزا کرمانی - جذبه

jazabeh.com › پزشکی و سلامت
Translate this page
پیشگیری انفولانزا کرمانی درمان انفولانزا کرمان علایم انفولانزا کرمانی واکسن ... وی پیشگیری از این بیماری را مهمترین راه مبارزه با این بیماری دانست، اظهار کرد: در ...

بهترین راه درمان سرماخوردگی و آنفولانزا - قدس آنلاین

qudsonline.ir/detail/News/260615
Translate this page
Jan 24, 2015 - به گزارش خبرگزاری فارس دکتر مهرزاد بحتویی ظهر امروز در یک گردهمایی بهداشتی و درمانی در بوشهر اظهار داشت: بیماری سینوزیت یکی از بیماری‌های ...

علائم شایع آنفولانزا در کودکان و 7 راه درمان آن - - مامانم

mamanam.com › ... › علائم شایع آنفولانزا در کودکان و 7 راه درمان آن
Sep 12, 2015 - شایع ترین فصل برای شیوع آنفولانزا از آذر ماه تا ماه بهمن می باشد،در این ماه ها کودکان بیشتر مستعد ویروس آنفولانزا خواهند بود،بیماری آنفولانزا ...

علائم آنفولانزا نوع a + آشنایی با درمان آنفولانزا نوع a - روزگار

rouzegar.com/health/malady-remedy/influenza-type-a
Translate this page
4 days ago - علائم آنفولانزا نوع a + آشنایی با درمان آنفولانزا نوع a آنفلوآنزای خوکی ... انسان به این بیماری، به ویژه از راه تماس با این جانور، گزارش می‌شود.

آنفولانزا چیست؟-راههای پیشگیری از آنفلوانزا-پرشین پرشیا

www.persianpersia.com/health/hdetails.php?...
Translate this page
راههای پیشگیری از آنفلوانزا, ... بزرگسالان ممکن است دیگران را روز قبل از شروع علائم تا روز پس از بروز ... ۷) کارکنان موسسات درمانی که در تماس با بیماران هستند .

سرما خوردگی (آنفولانزا) علائم و دلایل آن - پارسی طب

fa.parsiteb.com/سرما-خوردگی-آنفولانزا-علائم-و-دلایل...
Translate this page
صفحه اصلی دانستنیهای پزشکی سرما خوردگی (آنفولانزا) علائم و دلایل آن ... است جهت درمان بیماری های ویروسی – به خصوص آبله مرغان و آنفلوانزا- تجویز شود. ... این راه بسیار ساده ای است که عوامل بیماری دوباره به بدن انتقال یابند و بتوانند باعث ...

Tebna.ir | News Agency | کرونا ویروس چیست/ علائم و راههای ...

tebna.ir/fa/news/view/.../+علائم+و+راههای+درمان+آن+
Translate this page
کرونا ویروس چیست/ علائم و راههای درمان آن ... بنا براین گزارش سرویس سلامت خبرگزاری طبنا به بررسی تاریخچه ،علائم و راههای پیشگیری آن در این گزارش پرداخته و از شما مخاطب گرامی خواهشمندیم در اطلاع .... بیماری آنفولانزا تحت کنترل است مردم نگرا.

بیماری آنفولانزای پرندگان: علائم، درمان و پیشگیری

persianteb.com/بیماری-آنفولانزای-پرندگان-علائم،-درم/
Translate this page
Apr 2, 2015 - بیماری آنفولانزای پرندگان: علائم، درمان و پیشگیری,علائم بیماری ... این یکی از ساده ترین و بهترین راه برای جلوگیری از عفونت از هر نوع است.

علائم آنفولانزا خوکی در آذر 94 - جدیدترین اخبار روز ایران و دنیا

iruni.ir/search/?q=علائم+آنفولانزا+خوکی+در+آذر...
Translate this page
هیچ موردی از اپیدمی آنفولانزای خوکی در ورامین مشاهده نشده است ... در صورت بروز علائم آنفولانزا به مرکز بهداشتی درمانی مراجعه و از خود درمانی جلوگیری کنند. ... در اینفوگرافیک زیر می توانید با راه‌های پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزای خوکي آشنا شوید.

آنفولانزای نوع (آ ) یا آنفولانزای خوکی

www.isaarsci.ir/eduartsci%20folder/eduartsci296.htm
Translate this page
آنفولانزای نوع A یا آنفولانزای خوکی که آنفولانزای H1N1 نیزنامیده می شود(NوH مخفف دوواژه ... ويروس اين بيماري عمدتا به طور مستقيم از راه قطرات و ترشحات دستگاه تنفسي ... علائم آن نیزهمانند دیگر سرماخوردگی ها، همراه با اختلالات تنفسی،سرفه،اشک ... استفاده از آنتي بيوتيک ها در درمان آنفلوانزا جايي ندارد چرا که استفاده نابه جاي آن ...

سرماخوردگی کودکان، سرماخوردگی، آنفولانزا، پیشگیری از ...

www.akairan.com/koodak/bimari/23241.html
Translate this page
دقت کنید که از دادن چند داروی مختلف برای درمان علائم متفاوت بپرهیزید زیرا .... آکایران :نی نی سایت: همه ما می دانیم بچه ها چه زمانی قادر به نشستن هستند، راه می روند و ...

آنفولانزا و راههای درمان آن - محمود سالاری

dgfdtertrt.parsiblog.com/.../آنفولانزا+و+راههاي+درمان+/
Translate this page
آنفولانزا,درمان آنفولانزا,آنفولانزای مرغی,آنفولانزای معده,آنفولانزا در بارداری,. آنفولانزا ... علائم بیماری 1 تا 4 روز پس از ورود ویروس به بدن فرد دیده می شود. این ویروس ...

آنفولانزاي خوكي، طريقه انتقال، علايم و نشانه ها - بیماریهای ریوی

lungclinic.blogfa.com/post-18.aspx
Translate this page
بیماریهای ریوی ، راه حل ها و امکانات - آنفولانزاي خوكي، طريقه انتقال، علايم و نشانه ها، پيشگيري و درمان - نگاهی کلی به بیماریهای ریوی و نحوه برخورد و معالجه آنها.

راه های پیشگیری و درمان آنفولانزا | یک متخصص بیماری ... - قطره

www.ghatreh.com/.../راه-های-پیشگیری-درمان-آنفولان...
Translate this page
Dec 22, 2013 - یک متخصص بیماری های عفونی به سرماخورگی کودکان در فصل های سرد اشاره کرد و گفت:«چنانچه کودک علائم سرماخوردگی نظی.

بهترین درمان ها برای آنفلوانزای معده - رژیم غذایی

www.foodregime.com › مقالات پزشکی
Translate this page
Feb 14, 2015 - آنفولانزای معده همان گاستروانتریت ویروسی است هیچ کس بیمار شدن را دوست ... راه حل های زیر ممکن است به تسکین علائم سخت این بیماری کمک کند.

برای درمان و مقابله با آنفلوآنزا چه باید بكنیم؟ - تبیان

www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=5457
Translate this page
Feb 12, 2004 - راه درمان : در واقع درمان های مورد استفاده در آنفلوآنزا تنها به منظور بهبود علائم بیمار كاربرد دارد . اكثر این بیماران به استراحت در بستر نیاز دارند.

AMIR SALARI - نکات آموزشی آنفولانزای جدید نوع H1N1

amirsalari.blogfa.com/post-96.aspx
Translate this page
در صورت ابتلا به علائم مشابه آنفولانزا ، توصیه به استراحت بیمار در منزل ... اگر بیمار برای مراجعه به مراکز درمانی از منزل خارج می شود سعی کند از ماسک استفاده ... افراد سالم از دست زدن به چشم ، بینی و دهان خود حتی الامکان اجتناب کنند زیرا راه غیر ...

علایم و راه درمان آنفولانزا/دانستنی های مهم در مورد آنفولانزا - آر کمپ

www.rcamp.ir/.../علایم-و-راه-درمان-آنفولانزادانستنی-ه...
Translate this page
5 days ago - مردم برای کاهش علائم و نشانه های سرماخوردگی آسپرین مصرف می کنند اما تحقیقات نشان داده است که آسپرین تعداد ویروس های سرماخوردگی در ترشحات ...

بيماريها و روش درمان - راسخون

rasekhoon.net › ... › بيماريها و روش درمان
Translate this page
مسیر جاری : صفحه اصلی/پرسش و پاسخ/پزشکی /بيماريها و روش درمان/بيماريها و روش درمان ... راه های انتقال آنفولانزا چیست و چه عوارضی ممکن است داشته باشد ؟ پاسخ :

آنفولانزا در کودکان، از پیشگیری تا درمان – جديدترين اخبار ...

www.momtaznews.com/آنفولانزا-در-کودکان،-از-پی...
Translate this page
راه‌های پیشگیری و درمان آنفولانزا کد خبر: 277349 ... علائم آنفولانزا و درمان آن گردآوری توسط گروه وبگردی ممتاز نیوز به گزارش گروه سلامت ممتازنیوز، مردم برای کاهش ...

نشانه های آنفولانزا در کودکان و راه درمان آن | سایت خبری و ...

giger.ir/نشانه-های-آنفولانزا-در-کودکان-و-راه-درم.html
Translate this page
Dec 3, 2015 - نشانه های آنفولانزا در کودکان و راه درمان آن یکی از بیماریهایی که ممکن است کودکان نوپا به آن مبتلا شوند آنفولانزا است. آنفولانزا در کودکان دارای ...

راههای پیشگیری و درمان آنفولانزا - بیمارستان نیکان

www.nikanhospital.com/.../راههای-پیشگیری-و-درمان-آ...
Translate this page
Feb 19, 2015 - متخصص کودکان درباره علائم بیماری آنفولانزا گفت:آنفولانزا علائمی شبیه به سرماخوردگی البته با شدت بیشتر دارد .این علائم شامل آبریزش بینی ...

برای مقابله با بیماری جدید آنفولانزا چه کار کنیم؟

www.iq9.ir/.../برای-مقابله-با-بیماری-جدید-آنفولانزا-...
Translate this page
4 days ago - سرماخوردگی سرفه خشک بیماری ویروسی درمان سرماخوردگی,سوپ مرغ,ویروس ..... علایم و راه درمان آنفولانزادانستنی های مهم در مورد آنفولانزا – مرجع کامل …

علائم آنفولانزا در کودکان/ازپیشگیری تا درمان | خبرگزاری برنا

www.bornanews.ir/.../348162-علائم-آنفولانزا-در-کود...
Translate this page
2 days ago - علائم آنفولانزا در کودکان/ازپیشگیری تا درمان .... ترتیب به عنوان تیم های اول و دوم گروهای خود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا راه پیدا کردند / برنا.

علت، درمان و پیشگیری از آنفولانزا - ایران درمان

www.irandarman.com/.../علت،-درمان-و-پیشگیری-از-آ...
Translate this page
آنفولانزا پیشگیری علل و درمان آن. ... فرد مبتلا به آنفولانزا سرفه یا عطسه می کند، ویروس توسط هوا منتقل می شود و می تواند توسط دَم فرد دیگر به درون بدن او راه یابد.

علائم بالینی و راههای انتقال آنفلوآنزای مرغی - بیماری - سلامت ...

www.salamatnews.com › بیماری
Translate this page
Dec 20, 2011 - علائم بالینی و راههای انتقال آنفلوآنزای مرغی ... راههای انتقال بیماری ... درمان تامی فلو (Oseltamivir) تنها داروی آنفلوآنزای مرغی برای انسان است. ... بیماری آنفولانزا تحت کنترل است مردم نگران نباشند · پزشک اصفهانی درباره کشیدن ...

راه درمان بیماری جدید آنفولانزا در کرمان - پیکس ناب | pixnaab

pixnaab.rzb.ir/.../راه-درمان-بیماری-جدید-آنفولانزا-در-...
Translate this page
برای مقابله با بیماری جدید آنفولانزا چه کار کنیم برای مقابله با بیماری جدید آنفولانزا چه کار ... هرساله با شروع…,راه درمان بیماری جدید آنفولانزا در کرمان,پیکس ناب ...

علایم انفلونزا جدید در ایران و راه درمان :: پرتال خبری تفریحی ...

newsfun.blog.ir/.../علایم-انفلونزا-جدید-در-ایران-و-راه-...
Translate this page
2 days ago - علایم انفلونزا جدید در ایران و راه درمان علایم انفلونزا جدید در ایران راه درمان انفلونزا جدید در ایران ... مجری تلویزیون بهروز تشکر آنفولانزا گرفت.

سلامت آس - علایم آنفولانزا و راه های درمان آن

salamatas.mihanblog.com/post/38
Translate this page
Feb 23, 2013 - آنفولانزا یک بیماری ویروسی بسیار مسری است که می تواند در کودکان و بزرگسالان و در هر سنی اتفاق افتد. این بیماری که اغلب در ماه های زمستان كه ...

آنفولانزا چیست از پیشگیری تا علائم و درمان آنفولانزا

pezeshkin.ir/آنفولانزا-چیست-از-پیشگیری-تا-علائم-...
Translate this page
آنفولانزا چیست از پیشگیری تا علائم و درمان آنفولانزا : با شروع فصل سرما مراجعه ... راه درمان : در واقع درمان های مورد استفاده در آنفلوآنزا تنها به منظور بهبود علائم بیمار ...

راه حل ها و امکانات آنفولانزاي خوكي، طريقه انتقال، علايم و نشانه ها

www.sepidestan.ir/بیماریهای-ریوی-،-راه-حل-ها-و-امکانا...
Translate this page
5 days ago - بیماریهای ریوی ، راه حل ها و امکانات - آنفولانزاي خوكي، طريقه انتقال، علايم و نشانه ها، پيشگيري و درمان - نگاهی کلی به بیماریهای ریوی و نحوه برخورد ...

درمان آنفولانزا

salam98.ir/tag/درمان-آنفولانزا/
Translate this page
۱٠ درمان خانگی سرماخوردگی. مجموعه: بیماری ها و راه درمان. درمان آنفولانزا, درمان گلودرد. درمان های خانگی ساده برای رهایی از علائم آنفلوانزای خفیف مفیدند. علائم آنفلوانزا ...

آسانترین راه برای پیشگیری از بیماری آنفولانزا

www.yjc.ir/.../آسانترین-راه-برای-پیشگیری-از-بیما...
Translate this page
4 days ago - این کارشناس بیماری های واگیر اپیدمی ویروس بیماری آنفولانزا را، هر 10 تا ... راحت تر از اقدامات درمانی دانسته و اعتقاد دارد: آسان ترین و موثرترین راه ...

آنفولانزا یا بیماری خر خر کردن وراهکار برای درمان آن

www.parandeban.com/Thread-آنفولانزا-یا-بیماری-خ...
Translate this page
آموزش، پرورش، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در زمینه پرندگان زینتی و آزاد و حمایت از حقوق پرندگان و تلاش برای مبارزه با قاچاق حیوانات.

اقدامات بهداشتی مناسب از آنفولانزای مرغی جلوگیری ... - Unicef

www.unicef.org/iran/fa/media_2321.html
Translate this page
UNICEF
اما به منظور آمادگی کامل در صورت مشاهده حتی یک مورد، وزارت بهداشت، درمان و آموزش ... و سازمان جهانی بهداشت سعی دارد اطلاعات درستی از راه های ابتلا در اختیار مردم قرار دهد. ... اگر بلافاصله پس از تماس با پرندگان مریض و یا مرده، علائم آنفولانزا از جمله تب در ...

آنفولانزا علائم و نشانه‌ها ، راه های پیشگیری و درمان - عافیت

www.afyat.com/آنفولانزا/
Translate this page
آنفولانزا یک بیماری تنفسی به شدت مسری است که با ویروس آنفولانزا نوع A یا B ایجاد می شود. این بیماری بیشتر در زمستان و اوایل بهار شایع است.

آشنایی با علائم، راه‌های تشخیص و مقابله با ویروس‌ کرونا

hamshahrionline.ir/details/221229
Translate this page
Jul 1, 2013 - آشنایی با علائم، راه‌های تشخیص و مقابله با ویروس‌ کرونا ... درمان خاصی برای بیماری‌هایی که براثر ویروس کرونا ایجاد می‌شود، وجود ندارد. اکثر افرادی ...

تفاوت سرماخوردگی و آنفولانزا + بیماری ها و راه درمان - سلامت

www.healthday.ir › ... › بیماریهای مهم
Translate this page
Nov 25, 2014 - در اینجا با تفاوت های بین سرماخوردگی و آنفولانزا و علائم آن ها آشنا خواهید شد. سرماخورده ام؟ یا آنفولانزا گرفته ام؟ هر دوی این بیماری ها در فصول سرد ...

پنج نکته‌ مهم در مورد آنفولانزای سگ های خانگی - بیست ستون

www.bistsotoon.com/.../پنج-نکته‌-مهم-در-مورد-آنفولا...
Translate this page
May 14, 2015 - علائم ابتلا به آنفولانزای سگی: ... به دلیل مشترک بودن علائم آنفولانزای سگی با چندین بیماری دیگر، تشخیص آن ... راه‌های درمان آنفولانزای سگی:

درمان آنفولانزا چیست - لینک گردی

linkgardi.ir/news/درمان-آنفولانزا-چیست
Translate this page
علائم آنفولانزا در کودکان و چگونگی درمان آن : پزشکان ایران .... سندرم خستگی مزمن چیست و علت عرق کردن چیست راه درمان و علایم انفولانزا در کودکان و سندرم خستگی ...

نکاتی برای نجات ازسرما خوردگی و آنفولانزای فصلی - آي بانو ...

ibanoo.ir/.../نکاتی-برای-نجات-ازسرما-خوردگی-و-آنفو...
Translate this page
Jan 19, 2013 - تقریبا همه ما در زمستان به سرماخوردگی و آنفولانزا مبتلا می شویم و چند روزی را بستری می شویم . ... با او دست داده باشید که دستانش آلوده بوده ، دراین صورت بسیاری از ویروس ها در راه هستند . ... یقینا هیچ راهی برای تفکیک علائم این دو از هم وجود ندارد . ... بعضی از گیاهان داروئی دیگر نیز, به عنوان یک داروی درمانی برای ...

اطلاعات دقیق پزشکی - آنفولانزا و راه های پیشگیری از آن

extera1.blogfa.com/cat-111.aspx
Translate this page
اطلاعات دقیق پزشکی - آنفولانزا و راه های پیشگیری از آن - اطلاعات دقیق در مورد بیماریها ... آنفلوانزا عفونت دستگاه تنفس با علائم تب، سرفه و دردهای عضلانی است. ... کودکان و نوجوانان ۶ ماهه تا ۱۸ ساله ایکه تحت درمان طولانی مدت با آسپرین می باشند

علایم انفولانزا و درمان آن

www.picone.ir/1394/.../علایم-انفولانزا-و-درمان-آن.htm...
Translate this page
چند روزیه تو کشورمون این بیماری جون یک سری از هم وطن هامون را گرفته ما هم بر این شدیم تا "علایم و راه های درمان انفولانزا" را براتون بذاریم ...

ساده ترین راه درمان سخت ترین سرماخوردگی ها و گلو دردهای شدید ...

friend.knowclub.com/forum/thread.php?l=fa&tid...
Translate this page
Dec 19, 2011 - F- كلوب هاي علوم تجربي > پزشكي > ساده ترین راه درمان سخت ترین ... برای رفع سرماخوردگی ، آنفولانزا ، سینوزیت ، گلودرد چه چیزی بخوریم ؟ ... توصیه می‌کنیم زمانی که علائم سرماخوردگی، خود را نشان داد بلافاصله یک کاسه سوپ داغ ...

آکرومگالی چیست؟ علائم و راه درمان آن

life.shafaqna.com/FA/0233716
Translate this page
آکرومگالی چیست؟ علائم و راه درمان آن. ... آنفولانزا به تهران رسید؟!!! - شفا آنلاین. راه ارتباطی ۹۱ روستای استان زنجان همچنان مسدود است. - مهر ...

۱۰پرسش و پاسخ در مورد آنفولانزای مرغی

vista.ir/.../۱۰پرسش-و-پاسخ-در-مورد-آنفولانزای-مرغی
Translate this page
بدون آزمایش آنفلوانزا سخت است که بدانیم آیا علائم بعلت آنفلوانزا یا یک عفونت ... در صورت وقوع همه گیری آنفلوانزای مرغی ، شستن مکرر دستها بهترین راه پیشگیری از ... داروهای ضدآنفلوانزا باید برای درمان عفونتهای جدی مورد استفاده قرار گیرند .

علائم و درمان تب مالت - نامه نیوز

namehnews.ir/fa/news/217579/علائم-و-درمان-تب-مالت
Translate this page
Mar 3, 2015 - معمولاً عفونت می تواند با آنتی بیوتیک درمان شود. ... علائم و نشانه ها مشابه آنفولانزا بوده و عبارتست از: • تب .... راه‌های تغذیه‌ای مقابله با آنفلوآنزا.

بیماری آنفولانزای طیور - آفتاب

www.aftabir.com/...php/بیماری-آنفولانزای-طیور
Translate this page
Jan 27, 2008 - ولی سطح پوسته تخم مرغها می تواند با ویروس آلوده شود در نتیجه یک راه انتقال محسوب می شود . ... اگر پرندگان در نشان دادن علائم آنفولانزای مرغی پیشرفت کردند ... به منظور درمان آنها با داروهای ضد ویروسی برای کاهش میزان مرگ ومیر و ...

پیش بینی مرگ 105 تا 245 هزار ایرانی در اثر انفولانزای خوکی !

www.shia-news.com/.../پیش-بینی-مرگ-105-تا-245-...
Translate this page
Aug 1, 2009 - بنابراین بررسی خاستگاه، انواعَ، علائم، روشهای پیشگیری و درمان، جنبه های ... ويروس‌هاى انفولانزای خوکی میزبان اصلی شان خوک است اما می توانند مرغ ها و حتی .... ويروس يادشده مي تواند از راه مسافران به ديگر كشورها نيز منتقل شود.

دست نوشته ها - همه چیز در مورد آنفولانزا و سرما خوردگی

pardise68.blogfa.com/post-1.aspx
Translate this page
سرما خوردگی معمولا خفیف تر است در حالی که آنفولانزا علائم شدید تری دارد. .... اين موارد راه های ساده ای برای پیشگیری از ابتلا به آنفولانزا بود اما هیچکدام جای درمان های ...

راههای درمان سرماخوردگی و انفولانزا

goonaagoon.com/راههای-درمان-سرماخوردگی-و-انفولانزا/
Translate this page
Aug 1, 2015 - راههای درمان سرماخوردگی و انفولانزا ، راههای درمان سرماخوردگی ، راههای درمان ... پیشگیری و هم به جهت درمان علایم آنفلوآنزا و سرماخوردگی به شمار می‌آید.

سرما خوردگی و آنفولانزا در بارداری - دانشنامه فرزند

farzand.net › ... › مشکلات بهداشتیبیماری و عفونت
Translate this page
هیچ راه درمانی وجود ندارد و تنها راه، درمان علایم می باشد. اکثر دارو های سرما خوردگی مانند آنتی هیستامین ها، شربت های ضد سرفه و ... در صورتی که به مقدار تجویز شده مصرف ...

شیوع سرما خوردگی در فصول سرد سال امری اجتناب

portal.khu.ac.ir/pscl_upload/static.../dynamic.html
Translate this page
آمارهای جهانی حاکی از این است که 60% مراجعه کنندگان به مراکز درمانی در طول سال ... با این امید که با شناخت بیشتر آن و آشنایی با راه های پیشگیری امکان ابتلا ... 2- در آنفولانزا علائمی مثل تب، درد بدن، خستگی شدید ، سردرد و سرفه خشک شایع تر است .

در فصل آنفولانزا مراقب خودتان باشید - پورتال امروز آنلاین

social.emruzonline.com › سبک زندگی
Translate this page
Oct 4, 2015 - آنفولانزا بی‌خبر و ناگهانی از راه می‌رسد و تنها اگر تب و لرز، بدن درد،‌ ... دوباره باید از این دکتر به آن دکتر بروند، دوباره باید تمام روش‌های ممکن برای درمان آنفولانزا را امتحان ... در سرماخوردگی علائم بسیار خفیف‌تر از آنفولانزا هستند.

تنها راه پیشگیری آنفولانزای H۱N۱ رعایت بهداشت فردی است

diyareaftab.ir/22589-موردی-از-فوت-بیماران-آنفلوآنزا...
Translate this page
راه درمان در واقع درمان های مورد استفاده در آنفلوآنزا تنها به منظور بهبود علائم بیمار كاربرد دارد. اكثر این بیماران به استراحت در بستر نیاز دارند. هنگامی كه فردی ...

[PPT]دانلود اسلايد راههاي برخورد با آنفولانزاي ( A(H1N1

www.mums.a...
Translate this page
Mashhad University of Medical Sciences
ویروس H1N1 ، یک زیر گونه جدید ویروس آنفلوانزای A; علائم این بیماری مشابه ... دوز توصيه شده داروهاي ضد ويروس جهت درمان عفونت ويروسي جديد آنفلوانزاي A (H1N1).

آنفلوانزا - آنفلوانزا ویروس - آنفولانزا, ابولا, بهداشت و درمان ...

influenza-virus.com/fa/influenza/
Translate this page
پاندمی آنفلوانزا شایع ترین است “آنفولانزای اسپانیایی” از 1918, DER جامد. ... قطره منتقل و می تواند نسبتا به سرعت با دارو, استراحت, حرارت, و یا راه حل های مختلف ... ویروس آنفلوانزا در تقریبا تمام علائم در اولین ساعت پس از Ausbrauch متفاوت است ...

عوارض واکسن آنفولانزا - علم روز

science1.persianblog.ir/tag/عوارض_واکسن_آنفولانزا
Translate this page
این واکسن بهترین روش برای پیشگیری از ابتلا به آنفولانزا است و می تواند مطلوب خاطر همه افراد باشد. ... دچار علائم شبیه سرماخوردگی مثل فن فن کردن، سردرد، آب ریزش بینی، درد گلو، سرفه و بدن ... درمان و پیشگیری از آنفلانزا ... راه های انتقال بیماری.

در زمان بیماری سرماخوردگی یا آنفولانزا، چه چیزی بخورید

www.healthmag.ir › درمان بیماری‌ها
Translate this page
Rating: 3.3 - ‎6 votes
Feb 5, 2015 - رژیم غذایی برای درمان سریع سرماخوردگی و آنفولانزا ... تخم مرغ سرشار از “روی” است که سیستم ایمنی را تقویت می‌کند و علائم سرماخوردگی ... برای سلامت سیستم ایمنی، بسیار مهم هستند و اسموتی، یک راه عالی برای دریافت هر سه آنهاست.

شخصی - آنفولانزای جدید

bagheri54.blogfa.com/post-11.aspx
Translate this page
شخصی - آنفولانزای جدید - لحظه ای با من بمان. ... نوشیدن مایعات، تغذیه مناسب، و استفاده از استامینوفن به عنوان تب بر بهترین راه درمان بيماري آنفلوانزاي جديد است.

زنان باردار و نکاتی در مورد آنفولانزای H1N1 - مجله پزشکی مادر

www.ir-med.com/.../512-زنان-باردار-و-نکاتی-در-مورد...
Translate this page
آهسته راه رفتن می تواند یکی از نشانه های آلزایمر باشد - یکشنبه, 15 آذر 1394 11:17 ... اگر زنان باردار علائم سرماخوردگی دارند باید این موارد را رعایت کنند: ... اگر در تماس نزدیک با افراد مبتلا به آنفولانزا یا تحت درمان آنفولانزای H1N1 هستید ، در مورد ...

ورم معده و روده - ویروس ها، باکتری ها، انگل - علائم و درمان

www.hidoctor.ir/10691_ورم-معده-و-روده-ویروس-ها،-با...
Translate this page
Dec 18, 2013 - ورم معده و روده - ویروس ها، باکتری ها، انگل - علائم و درمان,:ورم معده و روده ... مردم اغلب به اسهال و استفراغ به عنوان “آنفولانزای معده،” تلقی میکنند که این ...

علائم آنفولانزا در کودکان و چگونگي درمان آن

parsianstore.ir › پزشكي
Translate this page
Jul 27, 2009 - آنفولانزا عفونتي ويروسي است که بيشتر در فصل زمستان شايع است. آنفولانزا مي تواند علايمي شبيه به سرماخوردگي معمولي داشته باشد ولي ...

61 نکته مهم از آنفولانزاي نوع A - سایت خبری تحلیلی تابناك ...

www.tabnak.ir › صفحه نخستعلمي -آموزشی
Translate this page
Nov 29, 2009 - آموخته‌ها، دانسته‌ها و تجربيات درماني اينجانب به عنوان پزشک بدون مرز و متخصص پوست از جمعيت هلال .... بخش دوم نشانه‌ها، علائم و راه انتقال بيماري

بهترین راه برای جلو گیری ازنیوکاسل و انفولانزا - کبوتر یزدی

kabotaryazd.blogfa.com/.../واکسیناسیون-(بهترین-را...
Translate this page
بیماری نیوکاسل و آنفولانزا راه درمان ندارد فقط دوره دارد و طی شدن آن بستگی به بنیه و ... اگر بیماری در کبوترانتان شیوع یافته یا علائمی موجود است حتما" از واکسن با ...

آنفولانزای خوکی، H1N1، نوع آ A، راه های پیشگیری، روش های ...

www.leitnerbox.ir/.../آنفولانزای-خوکی-h1n1-چیست؟-...
Translate this page
Aug 1, 2009 - آنفولانزای خوکی، H1N1، نوع آ A، راه های پیشگیری، روش های درمان، تشخیص، علایم و نشانه ها، انواع، دارو، انتقال، سرایت، شیوع، تعداد مبتلایان، مرگ و ...

آنفولانزا (مقاله دکتر نرگس رهنمایی زنوز) - خانه

scipost.wikipg.com/.../آنفولانزا+(مقاله+دکتر+نرگس...
Translate this page
Feb 23, 2012 - این بیماری راههای تنفسی فوقانی و تحتانی را درگیر کرده و اغلب با نشانه .... گرچه علائم آنفولانزا شدید است ولی در صورت عدم درمان، اکثر موارد آن پس ...

درمان آنفولانزا در خانه | مقالات کتاب اول

www.avval.ir/Reportage/Details/درمان-آنفولانزا.../414...
Translate this page
درمان آنفولانزا در خانه. علائم آنفولانزا دنیایی پر از درد را ایجاد می کند، تب و سرفه، گلو درد، گرفتگی بینی، درد و لرز ها موجب ناراحتی بسیار می شود. اما راه هایی برای ...

اسهال و درمان آن - راستینه

rastineh.ir › ... › اطلاعات پزشکیدرمان بیماریها
Translate this page
Dec 8, 2013 - توضیح اسهال، نشانه ها و علایم اسهال، درمان اسهال، پیشگیری از اسهال، دلایل ابتلا به اسهال، خطرات اسهال، اسهال و ... این نوع عفونت معمولا دو روز طول می‌کشد و به آن آنفولانزای روده و یا آنفولانزای معده می‌گویند. .... 8 راه برای کاهش چروک پوست.

مروری بر آنفولانزای مرغی و عواقب ناشی از آن

naeimco.epage.ir/.../module.content_Page.21-12-11.ht...
Translate this page
نام این بیماری آنفولانزای مرغی بود که در آن زمان ، نام آنفولانزای اسپانیایی را بر آن نهادند . ... همچنين اين ويروس توانسته اردک ‌ها را بدون بروز بيماری و علائم ظاهری آن آلوده کند . ... پرندگان و همچنين راه های مختلفی که اين دو، بيماری را منتقل می کنند وجود دارد. .... که برای درمان این بیماری از همان روند درمان آنفولانزای عادی بایستی پیروی کرد .

راههای برای مقابله با بیماری جدید آنفولانزا - اهل خبر

ahlekhabar.com › پزشکی
Translate this page
اگر کسی حس کرد که به این بیماری مبتلا شده حتما به پزشک مراجعه کند. چون درمان در روزهای اول بسیار آسان تر است.» راههای برای مقابله با بیماری جدید آنفولانزا. علائم ...

روش های پیشگیری و درمان آنفولانزا در زنان باردار و شيرده ...

www.howra.ir/.../-روش-های-پیشگیری-و-درمان-آنفولان...
Translate this page

Oct 25, 2014 - روش های پیشگیری و درمان آنفولانزا در زنان باردار و شيرده. ... اگر زنان باردار علائم سرماخوردگی دارند چه كار كنند؟! نجار صادقي گفت: در خانه استراحت ...

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
  • چهارشنبه 05 خرداد 1395
  • چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395
  • يکشنبه 19 ارديبهشت 1395
  • جمعه 17 ارديبهشت 1395
  • سه شنبه 14 ارديبهشت 1395
  • دوشنبه 13 ارديبهشت 1395
  • يکشنبه 12 ارديبهشت 1395
  • شنبه 11 ارديبهشت 1395
  • جمعه 10 ارديبهشت 1395
  • پنجشنبه 09 ارديبهشت 1395
  • چهارشنبه 08 ارديبهشت 1395
  • سه شنبه 07 ارديبهشت 1395
  • چهارشنبه 07 بهمن 1394
  • جمعه 11 دی 1394
  • يکشنبه 06 دی 1394
  • سه شنبه 01 دی 1394
  • دوشنبه 30 آذر 1394
  • يکشنبه 29 آذر 1394
  • پنجشنبه 26 آذر 1394
  • سه شنبه 24 آذر 1394
  • شنبه 21 آذر 1394
  • چهارشنبه 18 آذر 1394
  • سه شنبه 17 آذر 1394
  • دوشنبه 16 آذر 1394
  • يکشنبه 15 آذر 1394
  • شنبه 14 آذر 1394
  • پنجشنبه 12 آذر 1394
  • سه شنبه 10 آذر 1394
  • پنجشنبه 05 آذر 1394
  • شنبه 30 آبان 1394
  • جمعه 22 آبان 1394
  • چهارشنبه 20 آبان 1394
  • سه شنبه 19 آبان 1394
  • يکشنبه 17 آبان 1394
  • شنبه 16 آبان 1394
  • چهارشنبه 13 آبان 1394
  • سه شنبه 12 آبان 1394
  • يکشنبه 10 آبان 1394
  • شنبه 09 آبان 1394
  • چهارشنبه 06 آبان 1394
  • دوشنبه 04 آبان 1394
  • جمعه 01 آبان 1394
  • سه شنبه 28 مهر 1394
  • جمعه 24 مهر 1394
  • پنجشنبه 23 مهر 1394
  • چهارشنبه 22 مهر 1394
  • يکشنبه 19 مهر 1394
  • شنبه 18 مهر 1394
  • دوشنبه 13 مهر 1394
  • جمعه 10 مهر 1394
  • پنجشنبه 09 مهر 1394
  • شنبه 04 مهر 1394
  • جمعه 03 مهر 1394
  • چهارشنبه 01 مهر 1394
  • سه شنبه 31 شهريور 1394
  • دوشنبه 30 شهريور 1394
  • يکشنبه 29 شهريور 1394
  • جمعه 27 شهريور 1394
  • پنجشنبه 26 شهريور 1394
  • چهارشنبه 25 شهريور 1394
  • دوشنبه 23 شهريور 1394
  • يکشنبه 22 شهريور 1394
  • شنبه 21 شهريور 1394
  • جمعه 20 شهريور 1394
  • چهارشنبه 18 شهريور 1394
  • دوشنبه 16 شهريور 1394
  • يکشنبه 15 شهريور 1394
  • جمعه 13 شهريور 1394
  • پنجشنبه 12 شهريور 1394
  • جمعه 06 شهريور 1394
  • سه شنبه 03 شهريور 1394
  • جمعه 30 مرداد 1394
  • سه شنبه 27 مرداد 1394
  • دوشنبه 26 مرداد 1394
  • يکشنبه 25 مرداد 1394
  • شنبه 24 مرداد 1394
  • جمعه 23 مرداد 1394
  • پنجشنبه 22 مرداد 1394
  • چهارشنبه 21 مرداد 1394
  • سه شنبه 20 مرداد 1394
  • دوشنبه 19 مرداد 1394
  • شنبه 17 مرداد 1394
  • جمعه 16 مرداد 1394
  • پنجشنبه 15 مرداد 1394
  • چهارشنبه 14 مرداد 1394
  • سه شنبه 13 مرداد 1394
  • دوشنبه 12 مرداد 1394
  • يکشنبه 11 مرداد 1394
  • پنجشنبه 08 مرداد 1394
  • چهارشنبه 07 مرداد 1394
  • سه شنبه 06 مرداد 1394
  • دوشنبه 05 مرداد 1394
  • يکشنبه 04 مرداد 1394
  • شنبه 03 مرداد 1394
  • پنجشنبه 01 مرداد 1394
  • چهارشنبه 31 تير 1394
  • سه شنبه 30 تير 1394
  • دوشنبه 29 تير 1394
  • يکشنبه 28 تير 1394
  • شنبه 27 تير 1394
  • جمعه 26 تير 1394
  • پنجشنبه 25 تير 1394
  • چهارشنبه 24 تير 1394
  • سه شنبه 23 تير 1394
  • دوشنبه 22 تير 1394
  • يکشنبه 21 تير 1394
  • شنبه 20 تير 1394
  • جمعه 19 تير 1394
  • پنجشنبه 18 تير 1394
  • چهارشنبه 17 تير 1394
  • سه شنبه 16 تير 1394
  • دوشنبه 15 تير 1394
  • يکشنبه 14 تير 1394
  • شنبه 13 تير 1394
  • جمعه 12 تير 1394
  • پنجشنبه 11 تير 1394
  • چهارشنبه 10 تير 1394
  • سه شنبه 09 تير 1394
  • دوشنبه 08 تير 1394
  • يکشنبه 07 تير 1394
  • شنبه 06 تير 1394
  • جمعه 05 تير 1394
  • پنجشنبه 04 تير 1394
  • چهارشنبه 03 تير 1394
  • سه شنبه 02 تير 1394
  • دوشنبه 01 تير 1394
  • يکشنبه 31 خرداد 1394
  • شنبه 30 خرداد 1394
  • جمعه 29 خرداد 1394
  • پنجشنبه 28 خرداد 1394
  • چهارشنبه 27 خرداد 1394
  • سه شنبه 26 خرداد 1394
  • دوشنبه 25 خرداد 1394
  • يکشنبه 24 خرداد 1394
  • شنبه 23 خرداد 1394
  • جمعه 22 خرداد 1394
  • پنجشنبه 21 خرداد 1394
  • سه شنبه 19 خرداد 1394
  • دوشنبه 18 خرداد 1394
  • شنبه 16 خرداد 1394
  • پنجشنبه 14 خرداد 1394
  • چهارشنبه 13 خرداد 1394
  • سه شنبه 12 خرداد 1394
  • يکشنبه 10 خرداد 1394
  • شنبه 09 خرداد 1394
  • جمعه 08 خرداد 1394
  • پنجشنبه 07 خرداد 1394
  • شنبه 02 خرداد 1394
  • جمعه 01 خرداد 1394
  • سه شنبه 29 ارديبهشت 1394
  • دوشنبه 28 ارديبهشت 1394
  • يکشنبه 27 ارديبهشت 1394
  • شنبه 26 ارديبهشت 1394
  • جمعه 25 ارديبهشت 1394
  • سه شنبه 22 ارديبهشت 1394
  • دوشنبه 21 ارديبهشت 1394
  • يکشنبه 20 ارديبهشت 1394
  • شنبه 19 ارديبهشت 1394
  • جمعه 18 ارديبهشت 1394
  • پنجشنبه 17 ارديبهشت 1394
  • چهارشنبه 16 ارديبهشت 1394
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 5573
  • کل نظرات : 17
  • افراد آنلاین : 94
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 116
  • آی پی دیروز : 100
  • بازدید امروز : 178
  • باردید دیروز : 323
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,625
  • بازدید ماه : 13,095
  • بازدید سال : 79,714
  • بازدید کلی : 1,518,078